Friday 8 November 2013

Mini Stationary Shoplog!


Hallo! De afgelopen twee weken heb ik het onwijs druk gehad met school, maar toch nog de tijd gevonden om af en toe wat spulletjes te shoppen. Zo had ik voor school wat mappen, accentueer stiften en ander spul nodig; alleen vond ik het merendeel het niet echt waard om op m'n blog te delen. De foto's zijn overigens niet naar mijn zin, maar het daglicht van vandaag was zo vreselijk om mee te werken dat ik besloot om het hier maar bij te laten. Terwijl ik dit typ stapt een van mijn (mannelijke) huisgenoten trouwens onder de douche met 'Ke$ha - TikTok' keihard aan. Heerlijk om achter al die persoonlijke dingen te komen die je op het eerste moment niet achter mensen gezocht zou hebben, haha. Hierbij vier random dingetjes!



Ten eerste heb ik een perforator gekocht in Almere (drie keer raden wat ik daar deed) bij de winkel 'Flying Tiger'. Wat een onwijs leuke winkel! Ze hebben een heel assortiment aan random dingetjes, en ik moest me echt inhouden om niet meer te kopen. Lampjes voor om je laptop? Check! Wasknijpers in de vorm van schattige vogeltjes? Dubbel Check! Serieus, het is dat ik net had geshopt bij de Primark, anders was ik met veel meer (onzin) thuis gekomen. Deze perforator kostte me overigens twee euro, de prijzen zijn er zeer goed te doen. Ik had 'm nodig voor het in elkaar zetten van mijn portfolio's, waarbij overigens nog een klein drama heeft plaatsgevonden. Maandagochtend voor twaalf uur moest ik ze namelijk inleveren, en raad eens wat er zondag gebeurde? Juist. Mijn laptop wilde niet meer aan, en ik ben zelden zo in paniek geweest. Ik heb mijn Macbook al bijna een jaar, en nog nooit was er iets mee aan de hand geweest, tot nu toe! Als klapper op de vuurpijl moest ik ook nog die dag werken van twaalf tot vijf, en kon dus he-le-maal niks. M'n laptop doet het nu gelukkig wel weer, maar ik kan je vertellen: dat was niet leuk.




Ten tweede heb ik bij de Flying Tiger ook een dagagenda voor 2014 gekocht. Ik was er al een tijdje naar op zoek, en deze zag er mooi en stevig uit. Geen poespas, genoeg ruimte om te schrijven en in mijn favoriete kleur: zwart. Ik vond het handig dat hier tijden bij stonden, omdat ik mijn dagen vaak inplan op basis van tijd. Zo weet ik precies waar ik nog ruimte heb op een dag, en waar niet. Het enige nadeel is dat de zaterdag en zondag maar tot twaalf uur gaan, maar gelukkig heb ik dan vaak een stuk minder te doen en kan ik de tijden erna er zelf nog wel bij schrijven. Deze agenda kostte me drie euro.



Dit blanco notitieboekje komt bij een van mijn favoriete in Groningen vandaan, namelijk Søstrene Grene. Deze gebruik ik voor allerlei dingen, bijvoorbeeld to-do-lijstjes, boodschappenlijstjes en dingen die ik moet onthouden. De voorkant is al niet zo mooi roze meer als dat 'ie geweest was, aangezien ik hem iedere dag meesjouw in mijn handtas. Het boekje ziet er in het echt nog mooier uit, simpel en 'lief' roze. De precieze prijs weet ik niet meer, maar het zal rond de €1,80 geweest zijn.



Als laatste kocht ik dit notitieboekje ook bij Søstrene Grene, alleen is deze op A4-formaat. Hij is stevig en gelinieerd, en de kleur is in het echt nog iets meer groen. Wat ik hier precies mee ga doen weet ik nog niet, maar waarschijnlijk ga ik hem in het tweede semester gebruiken voor school. Hij was €2,87.

Nou, ik ga weer verder met studeren! Helaas voor mij geen weekend, volgende week maandag heb ik mijn laatste tentamen en voor vrijdag nog een enorme presentatie voor te bereiden. De afgelopen week heb ik ook bijna alleen maar met mijn neus in de portfolio's en schoolboeken gezeten, en na een jaar bijna niets te hebben gedaan was dat best wel weer even wennen. Ik ben dan ook blij als het voorbij is en we aan het tweede semester kunnen beginnen, want van mijn sociale leven is nu even niets over, helaas.

Waar koop jij je notitieboekjes?

P.S. De pen van de eerste foto komt overigens van de HEMA.

No comments:

Post a Comment